söndag 24 april 2011

På hemmaplan

Sovit hemma för första gången sedan när? Måste varit morgonen då jag svimmade...

Nå, eftersom mina värden har rusat så tar de inga mer prover, vilket betyder att jag kan vara hemma till tisdag då nytt benmärgsprov tas. Vet fortfarande inte om det är dåligt eller inte men det känns precis lika som förut, dvs innan jag började behandlingen och efter den första misslyckad behandlingen.

Lätt feber, trött, nattliga svettningar... Tror inte det fungerat denna gång heller, tyvärr.

Riktigt god mat hos Matte o Nina, ingen dieselsmak alls faktiskt.

Barnen sover på Hertsön och Tua skall på bio idag men vi åker nog till Avan för att inspektera hur det går med bygget av trappen upp till övervåningen.

/Mika

Joe och Tua på Hertsön.



Det var varmt och gosigt på soffan.


Tua och hennes kompis solade i säkert 3 minuter.


7 kommentarer:

  1. Hej! Vi får hoppas att du har fel. Vad roligt att du får vara hemma ändå; med familjen...å´ äta lite godare:)

    Kramar från ett soligt Kiruna

    SvaraRadera
  2. Tjena...

    Varit tunt med kommentarer från min sida ett tag..

    Bara att be till gudarna att behandlingen fungerat, blir spännande å invänta svaret, sen skulle det vara kul å få mina provsvar, om jag passar som donator..

    Känns lite som att sommaren tjuvstartat, grillning i T-shirt, gården krattad + en massa annat småpyssel fixat, kompletterat färdigt i toaletten, tillverkat en dörr till Calles rum å svetsat ihop trappan till övervåningen, men vi har hunnit med god mat å vin oxå..

    Älven är nästan helt öppen, men inte fan startar dom lata j..vl färjgubbarna/gummorna färjan, tror det måste till ett surt samtal till rederiet...

    Hälsning från oss på "finska sidan"...

    SvaraRadera
  3. Hej och tackar för allt goda fikabröd som faster Karin, Tua och Eivor bakat-mums! Roligt att träffas i solen i ert 'stugparadis'. Kina åker hem i kväll så Agnes var lite besviken.Kusin Maria och Åke var just förbi med sina nya cyklar från Biltema.
    Vi får hoppas på bra provresultat, och mycket vila i egen säng.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack för inbjudan till bloggen. Vi håller alla tummar och tår för att behandlingen ska fungera!!!

    Vi har inte åkt till Kortto denna påsk utan är på hemmaplan. Vet inte om Robban berättat men vi bygger ut huset. Har blivit aningen klokare och har lejt bort det mesta av arbetet men vi kan naturligtvis inte låta bli att "hjälpa" till lite.

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Robban fick inbjudan för typ en månad sedan, men det är ju klart...han är ju typ gammal.

    SvaraRadera
  6. Tjena!, vi har som planerat varit i gränsen över påsk, äntligen kom finvädret även hit, denna vår har mest handlat om snö o blåst tidigare, näsan är nu röd o svullen (kanske lite pga. whiskeyn man dragit varje kväll)!, har för första gången gått upp hela vägen på nordalsfjället denna helg (2ggr), det var tungt men promenaden upp tar inte mer än ca.20 min "om man jobbar på hela tiden", fattar inte varför jag aldrig gjort detta tidigare??, har väl focuserat mest på skoter tidigare tror jag,.. ha det bra Quben m. familj, vi hörs!, mvh Pålle o Kricko!

    SvaraRadera
  7. Hallå, är inne i "stan" och provianterar, ännu en vecka ledigt, hopas bara att vädret håller i sig med kalla nätter så man inte kör igenom isen.
    A får några timmar med boyfriende så hon klarar sig ytterligare några dagar, lilla A vill inte ens åka hem, hon njuter av lugnet med pappa.
    Jag håller tummarna att provsvaren blir det som vi alla önskar. Kram på er!

    SvaraRadera