onsdag 6 april 2011

Psykiskt labil

Har plöjt 7 episoder ifrån säsong 1 av "Dexter" och börjar känna mig lite labil och avtrubbad inför att ev utföra lustmord och stycka offren. Men bara om de förtjänar det.

Också påbörjat "Bland huliganerna" av Bill Buford. Författaren som på nära håll hängde med engelska huliganer under 8 år. Inte så normala människor där heller....

Min läkare har pratat med min hustru och förklarat att jag inte behöver bli dålig för att bli frisk. Vi får väl se hur dålig jag blir men inför sista dygnet av cellgifter så låg mina totala vita blodkroppar på 2,1. Efter hela förra kuren låg jag på 4,1 och gick väl ner till 1,7 ungefär innan det vände uppåt.

/Mika

9 kommentarer:

  1. Skönt att höra att doktorn kommit med såna besked.

    Kommer du ihåg att jag berättade om Kirunatjejen som vägrade acceptera att hon skulle vara isolerad i 6 veckor efter benmärgstransplantation. Hon klarade av det på 2 veckor och blev inte alls så sjuk som hon borde ha blivit enligt sakvetarna.

    Jag tror att du har enormt bra motståndskraft i dig själv. Din positiva inställning är också viktig. Killen i Marias tips verkar vara så negativ. På onkologiavdelningarna möter man båda sorterna. Jag tror att dom positiva vinner.

    Godnatt och kram till er båda oss två!

    SvaraRadera
  2. Hallå där! Sitter på rummet efter en hård utbildningsdag, vi slutar ca 21.00 varje kväll.
    Den är så intressant och givande. Vi har luncha uppe på noulia, underbart väder och fin utsikt.
    Skönt att det är sista dygnet då kanske du kan få åka hem någon dag om du har ork och värderna är ok
    Bra sätt att få lite ny energi. Sov gott1 Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har varit närmast besatt av Dexter och sett alla säsongerna. Säsong fyra tror jag det är som är den allra bästa om du skulle få för dig att hålla ut (vilket det är värt enligt mig, den växer!). John Lithgow gästspelar i fjärde säsongen och är helt fantastiskt bra. Min pojkvän tycker jag är hemskt morbid, men det är väl liksom såpahistorierna, humorn och spänningen man går igång på snarare än själva karvandet.

    Dexter var en av serierna jag tänkte fixa till dig, men så kändes det osmakligt att ge en leukemipatient en serie som handlar om en seriemördare som är helt besatt av blod, samlar på det osv. Av samma anledning kändes inte heller True blood bra, har du sett den?

    I vilket fall, jag är i startgroparna för att börja ladda och bränna serier till dig (allra senast leverans vid påsk när jag åker upp till hembygden). Vad använder du för program, kan jag bränna xvid-filer?

    Fortsätt kämpa!
    Kina

    SvaraRadera
  4. Öhhhh? Fungerar det i Media Player, eller ev. i barnens lilla dvd-spelare?

    True Blood, där väntar vi på när (om?) SVT plockar upp den igen. Två första säsongerna har vi följt hårt.

    /Mika

    SvaraRadera
  5. Jag är skitdålig på sånt där själv, men vi löser det!

    Då ordnar jag säsong tre av True Blood (ser ut som att fjärde säsongen börjar gå i juni i USA) och så tar jag lite Dexter ifall att. Och så lite annat jag hittar på.

    Kramar,
    Kina

    SvaraRadera
  6. Mika och Kina: Säsong tre av True blood finns också i er hemdator!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Hur mår du idag? Är du fri från cellgiftet nu?

    /Eivor

    SvaraRadera
  8. Noterat! Toppen, ska se om jag lyckas snoka fram nån oväntad serie som inte finns på hemdatorn då ;).

    /Kina

    SvaraRadera