fredag 8 april 2011

Näsblod

Tillbaka på lasarettet. Började blöda näsblod som inte gav sig. Fick lite medikament här så nu har det givit med sig, men de tycker att jag sprungit färdigt nu, värdena är så pass låga...

Modo spelar ödesmatch, påminner om ödesderbyt i Lombia ishall 1986. Vi får hoppas på samma lycklig utgång som den gången.

/Mika

Mika ligger och lyssnar på boken Kim Novak.


Vi hann precis köra svärmor till tåget innan vi åkte in för att få stopp på näsblodet. Tur att stationen ligger intill sjukhuset. Jag var inte så stressad över blödningen, utan mer stressad över att svärmor skulle missa tåget och kvällens dans. Jag kanske börjar bli härdad??

Nu är det fredagsmys på sjukhuset för oss istället. Joe blev kvar hemma med en kompis.
/Monne

6 kommentarer:

  1. Hoff,känns som att dom har rätt i att du sprungit färdigt nu tills det börjar gå uppåt igen. Här har vi haft en mindre trevlig natt,blev väckt av Hjalmar vid halv fyra tiden,han sa att han råkat spy lite i sin säng.
    Kan meddela att det var typ HELA hans säng,mattan och diverse legobyggen som stod på golvet. Vi hade ju planer på Abisko i helg men det ligger på is just nu,trist när man väl är ledig en helg.
    Kram på er/ Anneli

    SvaraRadera
  2. Om du vill se någon serie har vi Mad men hemma; inget blod men många cigaretter. Hör bara av dig! Näsblod låter inget vidare- bäst att vara sängliggande och trycka på knappen bredvid sängen. Lars-Eric säger sig också vara villig som donator. Huruvida han är en lämplig kanditat får du väl själv bedöma. Vi laddar för vår lilla bokcirkel med Stina & Mats i morgon. Lars-Eric hade valt en så dålig bok så det är nästan en plåga att läsa den. Hoppas på bättre bok när Stina väljer.

    SvaraRadera
  3. Vilke bok har ni läst? Det blir kul att höra om alla tyckte samma sak ;)
    /Monne

    SvaraRadera
  4. Hoppas fredagsmyset minskade näsblödandet!

    Jag har pluggat hela dagen och kvällen. Samtidigt har mina grannar 25-årsfest vilket påminner mig om vilken tant jag blivit som sitter här och är grinig över oontz-oontzandet. Blev ni också sådana hära surtanter när ni närmade er 30 eller är det jag som blivit gammal för tidigt?

    SvaraRadera
  5. Hejpå er, hoppas Reino och Berit har kommit till er och ni får lugnet på hemmaplan.Det är nog bäst att Mika tar det "lugnt" nu för kuren tar nog ut sin rätt. Resan till Gve gick fin, fint hemma 17.30 bytte om och till Lestadiankapellet på dans, där var det trevligt som vanligt. Nu har vi ännu fler sponsorer som tänker på oss bl.a Anna-Karin Ukonsaari:s mamma Kram

    SvaraRadera
  6. Om näsblod blir en vana finns det risk för att du råkar ut för syrran. Tyligen är det cred att vara bra på att få bukt med näsblod..... Jag sitter och väntar på att Godmorgon världen skall börja... penionärsvarning :)

    SvaraRadera