lördag 23 april 2011

Uppdatering

Det har inte skrivits på ett par dagar här så jag tänkte uppdatera vad som händer. En orsak till dålig uppdatering är att jag varit hemma på permis varje dag.

I torsdags blev det däckbyte på Toyotan. Monne bytte däck och jag stod för viss assistans. Av denna assistans fick jag senare sådan träningsvärk i baksidan på låren så att jag knappt kan räta ut benen. Man är vältränad nu...

På eftermiddagen åkte vi över till Avan och åt middag. Riktigt trivsamt.

Fredagen åkte vi ut till stugan där Cessa, Lars-Eric, Agnes och Kina anslöt. Solen letade sig fram och det blev riktigt varmt. Jag hade dock grymt låg energi igår, i stugan satt jag i solstolen hela tiden och när vi kom hem låg jag på soffan. Ingen aning varför, knappast någon högre feber heller.

Mer energirik idag känns det som och vi siktar på stugan igen. Peter kommer och sätter igång vattnet åt oss.

Värdena går raskt uppåt nu: trombocyterna som legat kring 30 de senaste dagarna var på 64 imorse. HB-värdet ligger ganska stabilt omkring 100.
De vita blodkropparna hoppade redan igår upp från 1,5 till 2,9. I morse hade det gått upp till 6,1. Frågan är dock om detta är bra eller inte? Under helgerna så består läkarronden i att de informerar sjuksystrarna om vad som gäller så jag bad dem ta med denna fråga.

Glad påsk till er alla. Vi siktar på påskmiddag hos Matte o Nina.

/Mika

5 kommentarer:

  1. Känns bra och få läsa vad ni sysslat med.

    Du borde nog inte assistera bokstavligt. Kanske bättre att du sitter i en stol och dirigerar.

    Idag åker vi med Maria och Henrik till Pirttivuopio. Vi skall hälsa på Henriks föräldrar. Vi har nollgradigt, strålande sol och utan vind så det ser bra ut.

    Vi önskar er en riktigt fin dag i stugan. Hälsa alla som kommer dit från mig och Tore

    SvaraRadera
  2. Hej på er, och Glad påsk!

    Det var länge sen vi skrev, men vi tänker på er ofta och följer er på bloggen flera gånger varje dag.

    Skönt att ni får permis mellan varven så att ni hinner njuta av finvädret.

    Påsken firar vi på Snickargatan; vi krattar löv, slitit loss ett uselt altantak, målar upp takreglarna och ska väl imorgon (om det går som planerat) lägga på ett nytt och fiiint tak.

    Snart börjar gräsmattorna bli gröna, vilket innebär att golfsäsongen börjar snart! Stefan, Micke, Danne och Jim tjuvstartar på Gotland nästa helg.

    Monne: Jag och Anna T har bokat in oss på Sävast avrostning!! Det blir riktigt roligt. Och riktigt bra. Vi behöver det här! Kanske får vi under dessa dagar njuta av er fina älvsutsikt....? Hur som helst - vi börjar putsa våra klubbor och träna svingen!

    Nils ska börja golfträning två dagar i veckan fr första maj till midsommar. Efter det hoppas vi att han får följa med ut på banan.

    Tusen kramar från oss till er alla!

    //Marie-Louise med familj

    SvaraRadera
  3. Under en föreläsning fick jag denna dikt uppläst och jag tillsammans med många i publik satt sedan där med tårar i ögonen. Killen, som går i 6:an, kom till Sverige för 3 år sedan. Han ville absolut att temat på dikterna skulle handla om kärlek. Vilken fantatisk förmåga att kunna beskriva sin kärlek på detta sätt!

    Kärlekens stjärna

    Du är hjärtat i min kropp
    Du är som stjärnorna i himmelen.
    När jag ser på dig så hoppar hjärtat av kärlek.
    När jag träffade dig så såg jag stjärnor runt dig.
    Du är en stor stjärna i rymden.

    Livet är som en saga när jag är med dig.
    Utan dig så är livet ett stort mörkt hål i mitt hjärta.
    Havet är dina tårar, solen är din glädje,
    gräset är ditt hår, molnen är din luft,
    träden är dina ögonbryn, planeterna är dina ögon.

    Jag betalar gärna allt för dig
    För kärlek har inget pris.
    Jag förlåter dig alltid.
    Men använd inte det.
    Jag kan gå genom eld och vatten för att möta dig.
    Går du ifrån mig så smälter mitt hjärta.
    Du är som en blomma som bara växer
    och växer av kärlek

    Grigory år 6

    Glad påsk till er alla,
    Kram Monne

    SvaraRadera
  4. GLAD PÅSK till alla bloggare. Jag tänkte skicka en kul påskbild men som sagt var jag är ju skitdålig på att hämta bild att bifoga vet inte om det alls går. Men tänk er en påskkäring flygande på sin kvast. Kul att era vänner kommer och hälsar på och att ni blir bjuden på mat och trevligt sällskap under helgen. Mika ta inte ut all din ork nu så att du orkar med nästa tuffa behandling. Kram Mamma Karin

    SvaraRadera
  5. Hej, hur mår ni idag?

    Har ni fått sol och god mat? Undrar hur maten smakar för dig Micke? Hoppas i alla fall bättre än diesel?

    Vi har legat och bara varit i solen i Laukuluspa.

    Men mina tankar är så ofta hos er.

    Skriv och berätta!

    Kram från mig och Tore

    SvaraRadera