torsdag 7 april 2011

Permis

Sitter med sista spoldroppet, som väl kommer droppa på i en timme till ungefär. Efter det så kan jag åka hem på permis i eftermiddag/kväll.

Första säsongen av "Dexter" är slut, jag har aldrig provat se någon tv-serie på DVD men detta var klart vanebildande. Skall försöka få koll på vad Maria laddat i datorn hemma.

Jag har inte kunnat äta de sista 3 dagarna, lagad mat alltså. Jag äter mackor, fil, näringsdryck, gröt mm. Totalt bakslag då de tar in sjukhusmaten, vänder sig i magen.

Idag har de dock fixat småplättar med sylt och grädde och det gick alldeles utmärkt. Har gått ut på linan och beställt köttfärssås och spaghetti till imorgon lunch, vi får se om det är samma lukt på det som all annan mat som serveras....

Inget transfusionsbehov idag och vita tickar på nedåt.

/Mika

6 kommentarer:

  1. Härligt att du inte behöver trans och vita går ner.Skönt med permission. Ha en bra eftermiddag och kväll, Hälsa alla från mig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att få åka hem. Doften av sjukhus är inte aptitretande.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Skönt att få åka hem en sväng. Att du tappat aptiten för sjukhusmaten är inte konstigt. Det hade du nog gjort som fullt frisk också.

    Kommer ihåg när jag låg inne i G-vare med Calle när han var liten. Gick ner flera kilo på några dagar. Ibland tappar jag helt aptiten för skolmaten också,tycker att allt har samma "fadda" smak.

    Åker till "Gränsen" ikväll. Hyrt lägenhet av Ingemar och Maria tillsammans med Ullis och Hasse
    Tyvärr har de inte lovat så bra väder... Men då får vi väl dricka lite mer vin istället ;)

    Hoppas du får god mat av Monne/mamma ikväll. Vi håller alla tummar vi har, för att de "onda vita" nu är besegrade!
    KRAM KRAM till er alla/Lenita

    SvaraRadera
  4. Appropå telefonsurf. Man måste aktivera telefonen på min iPhone var man inne och fipplade i inställningarna...

    SvaraRadera
  5. Tjena, läser att du har svårt med sjukhusmaten. Du har fått ungefär samma kostvanor som min farsa (stor Elis), frukost: kaffe + gifflar, lunch.. inget bara knapsu äter lunch, man hugger ved till lunch, middag: enorm hög med mackor samt bacon som steks i förra veckans stekflott o en varm bärs.// Hoppas behandlingen nu gått bra!, mvh Pålle o Kricko!

    SvaraRadera
  6. Hej Micke! Är inne för första gången. Klockan rätt mkt. Hockey i bakgrunden. Har ju mitt andra lag kvar fortfarande i final. Tänker ofta på dig. Igår hade vi föräldramatch. Förlust med 7-6 tror jag. Hoppas behandlingen tagit ordentligt nu. Kämpa på. Vi hörs när du känner att du orkar. Annars så har vi ju kontakt här.
    /mvh Lasse

    SvaraRadera